Стратегії управління особистими фінансами

Не всі вміють правильно розпоряджатися і управляти своїми особистими фінансами. Найчастіше такому не вчать у школі та інститутах, що негативно впливає на вміння планувати і самореалізацію в житті. Але, насправді, навчитися фінансової грамотності набагато простіше, ніж здається на перший погляд. А результатом буде не просто вміння розпоряджатися коштами, а й накопичувати їх.

Основи благополуччя

Для досягнення фінансової незалежності в майбутньому, необхідно дотримуватися наступних правил:

  1. Контроль фінансів. Обов’язковою умовою є фіксація всіх грошових коштів, які проходять через ваші руки. Якщо це особисті записи, то можна використовуватися настільний блокнот або ж замітки в телефоні. Якщо у вас є невеликий бізнес, тоді краще застосовувати комп’ютерні програми, які дозволять зробити контроль максимально зручним.
  2. Створити накопичення. Позитивна різниця між доходами і витратами є накопиченням. Чим більша ця цифра, тим швидше ви прийдете до фінансового благополуччя. Фахівці наполягають на тому, що як мінімум 10% ваших доходів повинні накопичуватися, якщо у вас є план забезпечити собі майбутнє. При бажанні можна істотно скорочувати свої витрати, але при цьому не знижувати свій рівень життя. Для збільшення свого доходу слід не просто працювати, а шукати додатковий заробіток, способи масштабування бізнесу або ж високооплачувану роботу.
  3. Інвестиція. Слід розуміти, що гроші повинні завжди працювати, а не просто лежати в схованці. Необхідно правильно розподіляти їх, інвестувати в різні проекти, види діяльності, які здатні принести прибуток, примножувати фінанси. Одним з таких вигідних напрямків є інвестиції в заставне кредитування. Тут потрібно надавати певну суму грошей під заставу клієнту, який не просто віддає кошти, а й оплачує відсотки. На даний момент, такий вид збільшення своїх накопичень вельми вигідний.
  4. Страхування ризиків. Необхідно бути готовим на випадок, якщо виникнуть проблеми зі здоров’ям, трапиться лихо або ж криза, яка не дозволить надалі отримувати необхідний дохід. Від цього слід застрахуватися завчасно.
  5. Особисте планування. Необхідно пам’ятати, що рішення будь-якої задачі починається з ретельного планування. Тому, щоб створити міцну фінансову систему, необхідно розпланувати всі свої кроки і дії. Важливо чітко розставити пріоритети, сформувати і розрахувати етапи реалізації кожного пункту. Фінансовий план повинен містити оцінку тих ресурсів, які вже є, а також необхідних у майбутньому. Крім того, потрібно правильно ставити цілі, розписати шляхи досягнення, а також вказати тимчасові рамки. Наявність тимчасових обмежень багато в чому сприяє активній роботі і розвитку. Тому важливо розбивати цілі на короткострокові або ж довгострокові.

При регулярному використанні всіх правил досягти бажаного результату буде значно простіше. Можна почати з наступного: фіксувати кожен день свої витрати, а у кінці місяця визначити, які кошти можуть бути відкладені. При цьому важливо планувати свій бюджет на наступний місяць. Періодично слід аналізувати свої доходи і витрати і моніторити варіанти для вигідних інвестицій. Якщо таких на прикметі немає, тоді можна просто покласти свої накопичення в банк, вибравши найбільш вигідний тариф.

Раціональне планування

Більшість фахівців з фінансів рекомендують з розумом підійти до планування свого бюджету. Щоб жити за свої кошти і при цьому мати можливість, щось накопичувати потрібно розподіляти їх наступним чином:

  • близько 50% грошей виділити на комунальні витрати (харчування, оплата рахунків і проїзд);
  • 30% йде на особистий спосіб життя (їжа поза домом, одяг і т. д.);
  • 20% можна відкласти на майбутнє або в рахунок пенсії.

Необхідно не тільки працювати, а й вміти заохочувати себе подарунками або якісним відпочинком. Це дозволить перезавантажитися і з новими силами взятися за розвиток своєї справи, а значить, і збільшення фінансових доходів. Люди з багатим життєвим досвідом рекомендують правильно трансформувати свій час в гроші, адекватно оцінювати свої знання, навички, не намагатися все звалити тільки на свої плечі, а залучати до своєї роботи помічників і делегувати обов’язки.